Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Pche, i Američané jsou jenom lidé a škodolibost je tam jako každá jiná lidská vlastnost. I když Jim odpoví Good for you, neznamená to, že si to fakt myslí nebo že to kolegovi přeje. Třeba je Jim naštvaný, že nepovýšili jeho, jenže je slušně vychován a nebude říkat, co si myslí, nýbrž slušně kolegovi popřeje. Všude jsou jenom lidi a lidi mají různé vlastnosti. Schadenfreude je běžná věc, to že němají přesný název, neznamená, že to neexistuje. Prostě si půjčili od Němců, kteří složeninami dokážou vyjádřit mnohé. Pohádky ze země za velkou louží vám moc nejdou.

1 0
možnosti
Foto

Diky za komentar, ale kde pisu ze Americani nejsou lidi a skodolibost je nepopada?Ze ji trpi ve srovnani s nemeckou nebo ceskou kulturou mnohem mene muzete nebo nemusite verit. Nejlepsi je prijet se podivat :-)

0 0
možnosti
JC

Anglicky neumím a Vaše informace je pro mne nová a zajímavá.

A také překvapivá, protože když se dívám na americké komediální filmy a komediální seriály, vidím tam škodolibosti více než v našich. A také v nich vidím méně laskavosti.

Nic a nikoho nesoudím - jen píšu, čehož jsem si už před léty všiml - původně jsem to postřehl v kreslených filmech a když jsem se pak na to zaměřil, viděl jsem to i v těch hraných.

1 0
možnosti
Foto

Diky za komentar - ja na souzeni nevidim nic spatneho a divil bych se kdybyste byl tak extremne tolerantni jak pisete :-) Co prodava Hollywood odrazi americkou realitu zridka a na skodolibosti stoji skoro kazda komedie, kdekoliv. Moje zena je Americanka a kdyby si mela udelat predstavu o Ceske rep. podle ceskych filmu co se semtam objevi v "exportni" verzi, byla by hodne jina od toho co zna z nasich navstev.

0 0
možnosti
Foto

Čeština je tak krásná a rozmanitá, že jí žádný jiný jazyk stačit nemůže. Jestli Američani nemají výraz pro škodolibost, pak to určitě neznamená, že škodolibí nejsou. Vždyť oni jsou ve všem na světě nej. Nejškodolibější, nejroztomilejší, nejtlustší, nejchytřejší, nejhloupější, nejagresívnější.

0 0
možnosti
SS

Aaaa, krmicka okupantu se projevila ... 8-o

0 0
možnosti
JN

Jsem asi typický Čech, v Americe jsem v životě nebyl. Ale prozradím vám, že když se mi v životě několikrát poštěstilo, že mi v práci přidali, úplně každý, komu jsem se pochlubil, reagoval slovy: "Gratuluju"  nebo podobnou pozitivně laděnou frází.

A jindy, když mě z práce vyhodili nebo jsem odešel sám, protože mi zaměstnavatel dlužil za několik měsíců, těch pár lidí, kterým jsem se svěřil, řeklo přinejemnším : ".. ať se ti daří rycle najít nový kšeft" někdo dokonce : "... můžu ti nějak pomoci?" 

Takže myslím, že vaše hodnocení vlastního národa není zcela přesné. Možná jen vy máte smůlu v tom, jakými lidmi jste se obklopil.

1 0
možnosti
Foto

Diky za komentar! Soudit kdo je typicky Cech a typicky American ja nechavam jinym. Nemyslim ze vsimnout si urcitych narodnich charakteristik je to same jako "hodnotit". Ale fakt ze jedna kultura ma potrebu mit specificky vyraz pro stav a druha ne neco rika. Vasi soustrast ocenuju, ale lide v Cechach kterymi jsem se obklopil byli podle meho gusta :-)

0 0
možnosti
FV

Ono to má možná souvislost i s tím, že na otázku jak se má, Vám Američan odpoví, že skvěle i když mu zrovna utekla manželka, přejeli mu psa a přišel o práci. Naopak typický Čech odpoví něco v tom smyslu, že to stojí za prd i kdyby zrovna vyhrál první cenu ve Sportce ...

0 0
možnosti
Foto

Diky za komentar - to jste trefil! V U.S. je obecne vic optimismu, mene narikani. Kdyz American neodpovi v popsane situaci ze je mu skvele, odpovi "can't complain" - nemuzu si stezovat (bylo by to stejne k nicemu).

0 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 957x
Rodák z Prahy který sice po dekádách života ve Státech ztratil čárku ze svého příjmení, ale zájem o dění v českých zemích, na Moravě a na Slovensku ne.
Více na stránkách zde.